Bez chleba?

Choć na początku trudno to sobie wyobrazić, jest możliwe. Można go zastąpić na przykład waflami zprażonego ryżu. Ich mało wyrazisty smak warto podkreślić, podając intensywne w smaku dodatki. Na przykład pastę z ciecierzycy z przyprawami.
Czerwony hummus na krakersach ryżowych

1/2 szklanki białego sezamu, uprażonego
1/3 szklanki oliwy
sok z cytryny
sól
pieprz
łyżeczka kuminu
puszka cieciorki
ząbek czosnku
papryka pokrojona w kostkę, usmażona
1/3 szklanki wody
krążki ryżowe
liście sałaty

Najpierw przygotowujemy pastę tahin: uprażone nasiona sezamu mielemy w blenderze, nadal miksując, dolewamy oliwę. Dodajemy resztę składników: czosnek, cieciorkę, paprykę smażoną, przyprawy i miksujemy na gładką masę. Jeśli hummus jest za gęsty, dodajemy odrobinę wody lub oliwy. Gotową pastę rozsmarowujemy na krążkach ryżowych, przekładamy sałatą. Sezam można najpierw zemleć w młynku do kawy.

Rada: Domowy hummus można przechowywać w lodówce nie dłużej niż 3-4 dni.

Joanna Szachowska-Tarkowska, entuzjastka kuchni roślinnej i bezglutenowej, właścicielka restauracji Veg Deli.

Zdjęcie Spodlady SAM ZRÓB SOBIE KANAPKI SL110011261 Zdjęcie Rubbermaid Torba na kanapki i kebaby 563100 Zdjęcie Prêt à Paquet Pojemnik na kanapki, niebieski/czarny
Spodlady SAM ZRÓB SOBIE KAN... Rubbermaid Torba na kanapki... Prêt à Paquet Pojemnik na k...
Sprawdź ceny » Sprawdź ceny » Sprawdź ceny »
źródło: Okazje.info


POPULARNE
NAJNOWSZE