Co na lunch?

Pożywna sałatka sprawdza się w pracy jako przekąska dużo lepiej niż drożdżówka czy słodki batonik.

Sałatka z komosą ryżową

0,5 kg komosy ryżowej (quinoi)

 

opakowanie szpinaku baby

 

zielony groszek

 

sok z cytryny

 

ziarna sezamu

 

250 g małych kulek mozzarelli

 

pestki z owocu granatu

 

pokrojone gotowane kasztany

 

ćwiartka cytryny lub limonki

Komosę ryżową płuczemy na gęstym sicie. Osączamy. Zalewamy wrzątkiem (w proporcji 1:1,5), dodajemy sól, oliwę i gałązki rozmarynu. Gotujemy 10 minut, następnie zestawiamy z ognia i przykrywamy. Zostawiamy na kolejne 10 minut. Listki szpinaku baby myjemy, osuszamy, a następnie blanszujemy na patelni z oliwą, zielonym groszkiem i sokiem z cytryny. Na suchej patelni prażymy ziarna sezamu. Komosę mieszamy z blanszowanym szpinakiem i groszkiem. Doprawiamy. Posypujemy prażonym sezamem. Dekorujemy połówkami kasztanów i ćwiartkami cytryny lub limonki.

Komosa ryżowa jest źródłem wysokowartościowego białko, które zawiera wszystkie niezbędne dla człowieka aminokwasy.

źródło: Okazje.info

Więcej o: